דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וטרינר - סוגי התמחות 

מאת    [ 09/01/2009 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 3722 פעמים ]


בדומה לענף הרפואה ההומני, גם לימודי וטרינריה מציעים לבוגריהם מגוון עשיר של התמחויות בתחום. במידה והחלטת להפוך לרופא חיות (וטרינר) ניצבות בפניך מספר רב של אפשרויות. לאחר שהוכחת שאהבתך לחיות אינה מוטלת בספק, השאלה היחידה הנשאלת כעת היא היכן תרצה להשקיע את מלוא האנרגיות שלך: האם במחקר ובמציאת טיפולים ותרופות, האם במתן עזרה מיידית בטיפולי קשקשת, פציעות ועוד או שמא בהבנה העמוקה של נבכי נשמתו של הכלבלב הקנאי? בפני וטרינר ניצבות, כאמור, אופציות מגוונות:

1. הראשונה מביניהן היא המסלול המחקרי - מסלול המבוסס על רפואה וטרינרית ומדעי הרוקחות, שמבקש לבחון את השפעתן של תרופות על יצורים חיים. העבודה נעשית בעיקרה במעבדות לפיתוח ומחקר.

2. המסלול השני הינו המסלול הטיפולי, המתמקד בטיפול בסוגים שונים של בעלי-חיים ובמניעת העברת מחלות בין חיות ומהן לבני-אדם. גם כאן ניצבות מספר אפשרויות להתמחות עבור וטרינר:

א. וטרינריה של חיות מחמד - הכוונה היא כמובן לכל בעלי-החיים הגדלים עימנו: לרוב מדובר בכלבים וחתולים. בין השירותים שיספק וטרינר שיתמחה בתחום זה יהיו, כמובן, מתן החיסונים המתבקשים להולכים על ארבע (ולא רק), שירותים רפואיים וכירורגיים ואף שירותי "עיצוב שיער".
ב. וטרינריה של חיות משק - התמחות בטיפול בכבשים, עזים, פרות, חזירים ועוד. וטרינר אשר יבחר בהתמחות זו, יתבקש להפגין ידע ובקיאות בקשת רחבה של טיפולים ונושאים, החל מרפואה פנימית, דרך רפואת עור ועיניים וכלה בטיפול במחלות מדבקות של בעלי-החיים, בדיקות רנטגן ואף ייעוץ תזונתי לחיות המשק.
ג. וטרינריה של חיות בר (אריות, נמרים, זברות וכן הלאה) - עיקר העבודה היא בגני חיות או במרכזי סיוע לחיות. על וטרינר שישתלב בתחום זה יהיה להכיר ולהבין את הצרכים הייחודים של החיות ואת הסכנות האורבות להן מחוץ לגני החיות, כמו הרעלות, התחשמלויות ודריסות. יהיה עליו לטפל גם בעופות נודדים שנפגעים בדרכים וזקוקים לסיוע לקראת המשך מסעם.
ד. תחום התמחות נוסף בו עשוי להתמחות וטרינר הוא הבנת ההתנהגות והפרעות בהתנהגות של בעלי-החיים השונים. או אם תרצו: וטרינר פסיכולוג. מדובר בטיפול התנהגותי אפקטיבי במצבים של תוקפנות יתר, פחדנות או כל התנהגות הרסנית שהיא.
ה. כיוון נוסף הוא מומחיות בגידול בעלי-חיים, הנרכשת כתואר לכל דבר בישראל. מדובר בהבנה ורכישה של כלים בכל הנוגע לטיפול במחלות ובאחזקה של בעלי-החיים, תוך ידע רב בביולוגיה, בתזונה, בגנטיקה של בעלי-החיים. וטרינר שיבחר לעסוק במומחיות זו יעבוד במשקי בעלי-חיים או במוסדות פיתוח (כמו למשל במסלול המחקרי).

בית חולים וטרינרי מזור לחי בחולון מהווה מרפאה וטרינרית ומוקד שירותים משלים לכל בעלי החיים.
המרפאה נותנת שירותי טיפולים רפואיים מתקדמים לכל בעלי החיים וכן שירותי תספורות,רחיצה וטיפולים נוספים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב